Interculturele communicatie met cliënten voor non-profit

Doel

In deze training staat het effectief contact kunnen maken met cliënten centraal, dwars door eventuele barrières van taal, cultuur en afkomst heen. U wilt uw cliënt begrijpen en u wilt ook dat uw cliënt u begrijpt. Deelnemers aan de training krijgen inzicht in en vaardigheden op het gebied van interculturele communicatie, toegespitst op de concrete situaties waar zij op hun eigen  werkplek mee te maken krijgen. In de training schenken we veel aandacht aan de verbale en non-verbale signalen die uw cliënt vertoont en de manier waarop u het beste daarop kunt reageren. Ook laten we u zien hoe uw verbale en non-verbale communicatie op de cliënt overkomt. We geven verder veel aandacht aan de manier waarop u complexe of moeilijke zaken en procedures kunt uitleggen aan cliënten met een matige beheersing van de Nederlandse taal en/of een laag onderwijsniveau.

Inhoud

De training bestaat uit de volgende programmaonderdelen:

  • Hiërarchie in verschillende culturen en milieus
  • Rol van het wereldbeeld van de cliënt
  • Specifieke cultuurverschillen in communicatie
  • Non-verbale communicatie
  • Oefening intercultureel argumenteren
  • Situaties en vaardigheden oefenen met een acteur

Duur: 1 tot 2 dagdelen

.


"*" geeft vereiste velden aan

Dit zal sluiten in 0 seconden